 |
| Apasa aici pentru a accesa Forumulle! |
|
|
 |
 |
Introduceti
adresa de e-mail pentru a va abona la stirile noastre lunare |
|
 |
 |
|
Apasa butonul de jos pentru a anunta un prieten despre site-ul nostru |
|
|
 |
|
Medicina Integrativa
Vitamina D scade cu 25% aparitia cancerului (de san, prostata, colon...)
In ultimii ani s-a vorbit tot mai mult despre avantajele consumului de vitamina D si calciu. Un nou studiu recomanda dublarea dozei zilnice de vitamina D, considerata pana de curand maxim admisa
Cercetatorii de la Moores Cancer Center de la Universitatea California din San Diego, spun (22 mai 2009) ca toti ar trebui sa luam suplimente de vitamina D, echivalentul a 2000 IU/zi (IU- Unitati Internationale). Acesta este dublul cantitatii maxime recomandate pe zi pana nu demult de catre Ministere ale Sanatatii, printre care si cel Canadian, dar studiul sustine ca nu exista riscuri de a se consuma o cantitate asa de mare. Efectele consumului mai mare de vitamina D ar reduce aparitia cancerului de colon, prostata si de san cu 25%, care la nivelul Canadei si Statelor unite ar insemna aproape 100.000 de cazuri mai putin.
Cum?
"Primul moment in aparitia cancerului este acela in care celulele pierd comunicarea optima intre ele, ceea ce se intampla la un nivel scazut de vitamina D si de calciu din tesuturi" spune Prof.Dr. Cedric Garland de la catedra de medicina de familie si preventiva a Universitatii din San Diego, si care a condus studiul amintit. "Acest lucru face ca celulele sanatoase sa nu mai poata face front comun in lupta cu cele canceroase si sa le lase pe acestea sa preia conducerea". Altfel spus, in acesta situatie, creste probabilitatea de aparitie a mutatiilor genetice.
Studiul mentioneaza de asemenea ca desi meritul mare al vitaminei D (si calciului) este de a preveni cancerul, sau a-l stopa in stadii incipiente, vitamina D creste sansele de a invinge in lupta cu cancerul si in stadii mai avansate ale acestuia, in timpul tratamentului de chemoterapie, radioterapie sau chiar in situatii de metastaza.
Avantaje, dezavantaje...
Se pare ca avantajele vitaminei D sunt temperate de fumat, de alcool sau de atacurile virusilor (de viroze sau gripa!). Oricum, desi sunt necesare studii suplimentare pentru a confirma unele dintre concluziile cercetarii, Prof.Dr. Garland recomanda, testarea nivelului de vitamina D la fiecare examen medical anual si consumarea pe zi a 2000 I.U. de vitamina D.
La cele de mai sus putem adauga ca Arhivele de Medicina Interna a Statelor Unite detin un raport potrivit caruia mortalitatea datorata bolile cardiovasculare este in stransa legatura cu un nivel scazut de vitamina D. Un alt studiu din 2003, efectuat la Universitatea din Harvard observa ca incidenta cancerului de pancreas este cu 41% mai redusa la persoana care consuma vitamina D in cantitate de 600 IU/zi fata de 150IU/zi a esantionului de referinta.
Concluzie
Un consum constant de vitamina D, in fiecare anotimp al anului, la nivele maxime admise, este in masura sa reduca incidenta bolilor de cancer.
Persoanele cu risc mai mare de a avea nivel scazut de vitamina D sunt si care trebuie sa priveasac acesat chestiune cu mare atentie sunt:
- cu varsta peste 50 de ani;
- au tenul inchis la culoare;
- nu merg suficient timp in aer liber;
- poarta imbracaminte ce le acopera cea mai mare parte a pielii.
Multa sanatate!
Dan Micu, D.Acupuncturist
Soothe - Pain and Stress Management Clinic
335 Sheppard Avenue East (Bayview & Sheppard);
North York, ON, Canada
www.soothe.ca
Tel: 416-805-4997
Data postarii pe Web: 8 iunie 2009
Memoria la menopauza
Articolul de fata nu reprezinta recomandari pentru tratament, sau pentru punerea unui diagnostic. In acest scop va rugam sa va adresati medicului Dumneavostra de familie sau a celui specialist.
Fotografia este postata cu drepturi de Copyright
Cuvinte cheie:vitamina D, cancer, cancer de san, prostat, pancreas, colon, boil cardiovasculare
|
|
|