• Harta Site
  • Articole

  • Apasa aici pentru a accesa Forumulle!

     Cauta in:
     
     

    Google
    Web www.soothe.ca

    CandiGONE Cleansing Kit


    Pret: $29.89

    Introduceti adresa de e-mail pentru a va abona la stirile noastre lunare

    Apasa butonul de jos pentru a anunta un prieten despre site-ul nostru

     

     

     



    Medicina Integrativa



    - Vrei sa opresti cancerul?
    - Daca vrei, poti! spun specialistii in domeniu

    Desi unii cred ca anumite persoane sunt condamnate sa sfarseasca bolnavi de cancer si ca nimic nu poate fi facut pentru a schimba soarta, expertii spun ca aceasta poate fi schimbata in modul cel mai optimist.

    Chiar si persoanele care au gene care ii predispun la anumite tipuri de cancer, acestea sunt capabili sa reduca riscul, si asta in modul cel mai simplu de a duce un trai sanatos.

    "Intre 27 si 49% dintre oameni cred ca prevenirea cancerului este imposibila sau foarte putin probabila", a declarat Karen Collins, dietetician si un consilier de nutritie pentru Institutul American pentru Cercetari asupra Cancerului.

    Dar, a spus ea, cercetarile au identificat trei initiative pe care oricine le poate lua spre a reduce riscul de a se imbolnavi de cancer:

    - Adopta o dieta bazata pe vegetale;
    - Mentine o greutate sanatoasa;
    - Exerseaza regulat.

    "Datele rezultate din cercetari sunt clare. Aceste trei schimbari in stilul de viata pot scade semnificativ riscul aparitei cancerului" spune Collins. "Cu aceste schimbari se pot preveni cca 30% din cazurile de cancer. Iar daca la asta adugam si lasatul de fumat, mai mult de jumatate din cazurile actuale de cancer pot fi prevenite".

    Dr. Virginia Kaklamani, oncologist, care specializeaza in cancer de sân la Spitalul Memorial Northwestern din Chicago, a adaugat ca "o crestere in greuatate creste riscul aparitiei cancerului de san, dar exercitiul fizic, il descreste… indiferent de greutate."

    Institutul American pentru Cercetari asupra Cancerului impreuna cu Centrul Mondial de Cercetare a publicat un raport intitulat: "Alimentatia, exercitiul fizic, si prevenirea cancerului din perspectiva globala". Raportul este rezultatul cercetarii efectuate de o echipa internationala care au studiat mai mult de 7000 de cazuri de cancer.

    Recomandarile prezente in raport

    - Greutatea - Mentineti un indice al masei corporale (IMC) intre 21 si 23, evitand sa castigati in greutate la varsta adulta. Desi un indice IMC (BMI in engleza) de 24,9 este considerat normal, pentru prevenirea cancerului adoptati ca valoare maxima IMC mai mic sau egal cu 23. Pentru a calcula IMC, masurati-va inaltimea (m), greutatea (kg) si aplicati formula:

    IMC = greutatea / (inaltimea)**2

    - Exercitiul: Faceti in mod constant si moderat exercitii fizice - cel putin mers pe jos in pas vioi cel putin 30 min/zi, cu toate ca rezultate mai bune se obtin chiar si cu mai mult. Statul in fata televizorului este insa pagubos.

    - Dieta: Manânca sanatos. Asta inseamna un regim alimentar care consta, in cea mai mare parte din mancarurilor bazate pe plante, cum ar fi fructe, legume si cereale integrale. Expertii recomanda evitarea produselor zaharoase, a alimentelor procesate rapid si si de limitare a consumului de carne rosie la nu mai mult de 500g pe saptamâna. Consumul de sare de asemenea, ar trebui sa fie limitat la nu mai mult de 2-4 grame de sare pe zi. Raportul recomanda, limitarea consumul de alcool la un pahar pe zi pentru femei si doua pentru barbati.

    - Suplimente: Nu va bazati pe ele. Avantaje in prevenirea cancerului le putem avea mai mult din nutrienti si vitamine care vin direct din alimente si nu din suplimente. Sunt si exceptii, este adevarat, cum este cazul vitaminei D (vezi articolul Vitamina D scade cu 25% aparitia cancerului).

    Castiguri din pasi mici

    Dr Collins a subliniat faptul ca trebuie sa intelegem ca toate aceste recomandari nu sunt ceva de genul "totul sau nimic". Adica ne-am putea spune: "pai la greuatea asta / IMC-ul asta nu o sa ajung niciodta, nici nu mai are rost sa incerc!". Important este ca orice incercare reusita, cat de mica in a scadea in greuate, in a adopta o alimenatie sanatoasa, a deveni putin mai activi decat ieri, toate acestea sunt bunuri castigate. Fiecare pas inainte facut pe drumul bun, va fi urmat maine de un altul.

    Pentru cei cu risc marit

    Dr Kaklamani incurajeaza insa pe cei cu istoric de cancer in familie, mai ales de cancer de san, sa depuna mai mult efort in a schimba stilul de viata corespunzator celui de mai sus, pentru ca pericolul este mai mare.

    De fapt, expertii subliniaza faptul ca toti cei care au un astfel de istoric, trebuie sa-si faca atenti medicii de familie si sa le solicte in mod expres efectuarea de teste din tipurile disponibile pentru despistarea cancerului.

    Aici se obtin puncte in plus

    Apelarea in paralel la mijloacele medicinei alternativ-complementare de genul meditatiei, acupuncturii, a plantelor medicinale, taichi-ului si qi-gong-ului, vin sa completeze in mod fericit echilibarera altor parametri ai organisumului, si sa reduca nivelul de stress, factori importanti in lupta impotriva cancerului.

    Multa sanatate!

    Dan Micu, D.Acupuncturist

    Soothe - Pain and Stress Management Clinic
    335 Sheppard Avenue East (Bayview & Sheppard);
    North York, ON, Canada
    www.soothe.ca
    Tel: 416-805-4997


    Data postarii pe Web: 9 iunie 2009
    Lupta cu cancerul
    Sursa: Department of Health and Human Services - USA

    Articolul de fata nu reprezinta recomandari pentru tratament, sau pentru punerea unui diagnostic. In acest scop va rugam sa va adresati medicului Dumneavostra de familie sau a celui specialist.

    Fotografia este postata cu drepturi de Copyright

    Cuvinte cheie:vitamina D, cancer, cancer de san, prostat, pancreas, colon, boil cardiovasculare

         





    Copyright© 2008    Policy     Disclaimer